مقالات

بهترین شرکت های کامپیوتری تهران

بهترین شرکت‌های کامپیوتری تهران

در کشور بزرگمان ایران شرکت های بزرگ کامپیوتری در زمینه خدمات شبکه | بسیاری وجود دارد. این شرکت‌ها در پیشرفت دنیای کامپیوتر و فناوری ایران بسیار تاثیر گذار هستند. در ادامه بهترین شرکت های کامپیوتری تهران را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

فناوری اطلاعات چیست؟

فناوری به معنای کاربردی کردن علم، پردازش به معنای مدیریت بر روی اطلاعات و خود اطلاعات به معنای داده‌های پردازش شده می‌باشد. کلمه فناوری اطلاعات همان Information Technology می‌باشد که بیشتر به صورتIT  مشهور است. فناوری اطلاعات یک تکنولوژی جهت ذخیره، انتقال و پردازش اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. رشته فناوری اطلاعات جزو محبوب‌ترین و پردرآمدترین شغل‌ها می‌باشد. شغل‌های مربوط به فناوری اطلاعات شامل: برنامه نویسی، طراحی وب سایت، کار با شبکه‌های کامپیوتری، تجارت الکترونیک و راه اندازی شرکت‌های کامپیوتری می‌شود. با تحصیل در این رشته می‌توان شرکت کامپیوتری تاسیس نمود.

شرکت‌های کامپیوتری در حوزه علم فناوری و اطلاعات عمل می‌کنند. این شرکت‌ها در ارائه خدمات اینترنت و اینترانت، ارائه خدمات ماهواره‌ای و سیستم ارتباطی و مخابراتی، سفارش و طراحی برنامه‌های رایانه و… فعالیت می‌کنند. هر فردی که شرکت کامپیوتری تاسیس می‌کند؛ با فعالیت در هر سال توسط یک سازمانی  بر اساس یک سری معیارها بررسی و ارزیابی می‌شود و سپس نسبت به سایر شرکت‌های کامپیوتری رتبه کسب می‌کند. اگر فعالیت‌های شرکت کامپیوتری تاسیس شده مطلوب و مبنی بر معیارها و شاخص‌های سازمان مربوطه باشد؛ امکان قرارگیری شرکت مورد نظر در بهترین‌ها افزایش می‌یابد. 

در ایران سازمانی به نام مدیریت صنعتی وجود دارد که یک نظام رتبه بندی به نام IMI-100 را بنا نمود. در این نظام رتبه‌بندی، بهترین شرکت های کامپیوتری ایران در طی یک سال را بیان می‌کند. این سازمان شرکت‌های ایرانی را با توجه به شاخص‌های چون: بیشترین سود‌آوری، بالا‌ترین ارزش بازار، بیشترین دارایی و بیشترین فروش بررسی و انتخاب می‌کند. برای مثال در سال ۹۸ شرکت آسان پرداخت پرشین از لحاظ فروش صاحب رتبه اول شد. در این نوشتار به بهترین شرکت های کامپیوتری تهران می‌پردازیم.

بهترین شرکت‌های کامپیوتری تهران
بهترین شرکت های کامپیوتری تهران

تقسیم بندی بهترین شرکت های کامپیوتری تهران

سازمان مدیریت صنعتی جهت بهتر نشان دادن وضعیت بهترین شرکت های ایران جدولی تهیه کرده است که به طور کامل وضعیت  را شرح و گزارش می‌دهد. برای مثال: شرکت مخابرات ایران رتبه دارای پانزدهم و شرکت ارتباطات سیار ایران یا همراه اول دارای رتبه هفدهم کشوری می‌باشد. در ایران 500 شرکت جزو بهترین شرکت‌ها هستند که هر کدام بر اساس ویژگی‌هایی که دارند از دیگری برتر هستند. همچنین سازمان مدیریت صنعتی در قسمت دیگری از گزارش جدولی تعیین کرده است. 

این جدول به گونه‌ای است که 500 شرکت را به 5 بخش 100 بهترین شرکت‌ها تقسیم کرده است. هر کدام از شرکت ‌ها را از لحاظ ویژگی‌هایی چون رشد سریع، ارتقای رتبه بیشترین صادرات و… ارزیابی کرده است‌ بر اساس این ارزیابی در قسمت 100 شرکت اول، 10 شرکت از لحاظ شاخص بالاترین ارزش افزوده جزو برترین‌ها هستند. در این  10 شرکت برتر، شرکت مخابرات ایران نیز وجود دارد. در 100 شرکت دوم، 5 شرکت بر اساس بالا‌ترین ارزش افزوده برتر هستند که در میان آن‌ها شرکت خدمات اول مخابرات نیز وجود دارد. همچنین در 100  بهترین شرکت سوم، شرکت افزار پرداز رمیس از لحاظ رشد سریع در میان پنج شرکت برتر قرار دارد.

این تقسیم بندی بر همین اساس ادامه دارد تا آخرین دسته، یعنی دسته پنجم. باید افزود که سازمان مدیریت صنعتی جدا از تقسیمات و بررسی‌های گفته شده؛  پانصد شرکت موجود را به 31 گروه صنعتی سازماندهی کرده و سپس شروع به ارزیابی آن‌ها کرده است. در این عمل شرکت‌های کامپیوتری در دو دسته طبقه‌بندی شده‌اند. دسته اول شامل رایانه و فعالیت‌های وابسته و دسته دوم  شامل ارتباطات و مخابرات می‌باشد. بر اساس این داده‌ها از لحاظ شاخص میزان فروش، در دسته دوم یعنی ارتباطات و مخابرات، شرکت مخابرات ایران و از دسته اول یعنی  رایانه و فعالیت‌های وابسته، شرکت آپ( آسان پرداخت پرشین) تحت عنوان بهترین شرکت‌ها معرفی شده‌اند. همچنین از لحاظ شاخص بهره‌وری کل عوامل TFP  در دسته رایانه و فعالیت‌های وابسته، شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک جزو شرکت‌های برتر می‌باشد.

بابت خدمات شبکه | نصب و راه اندازی شبکه | خدمات راه اندازی شبکه می توانید با شرکت دایان نت به شماره 02191091619 تماس حاصل فرمایید.

رتبه بندی مبتنی بر فروش

در این شاخص بهترین شرکت های تهران و ایران را بر اساس فروش بیشتر در صنعت داخل جدول رتبه‌بندی قرار می‌دهند و یک رتبه مخصوص را کسب می‌کنند. برای مثال شرکت مخابرات ایران با فروش  193،774.6 میلیارد ریال قادر به کسب رتبه اول شد. همچنین شرکت ارتباطات سیار ایران با 146،136،8 میلیارد ریال توانست رتبه دوم را به دست آورد. در ادامه باید افزود شرکت ارتباطات مبین نت و شرکت افرانت به ترتیب دارای فروش 2،596،0 و 1،058،0 میلیارد ریال می‌باشند که همچنین به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم را در جدول رتبه‌بندی حضور دارند.

رتبه بندی بهترین شرکت های کامپیوتری تهران به طور کلی

اگر به طور کلی بخواهیم شرکت های کامپیوتری تهران را معرفی کنیم؛ می‌توانیم به شرکت‌هایی چون شرکت پرداخت الکترونیکی سامان کیس که دارای رتبه 110، شرکت به پرداخت ملت که در رتبه 98، شرکت آسان پرداخت پرشین در رتبه 50، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان دارای رتبه 115 اشاره کنیم. همچنین از دیگر شرکت‌های کامپیوتری برتر تهران شامل: شرکت ارتباطات مبین نت با رتبه 235، شرکت مرکز گسترش فناوری اطلاعات با رتبه 287 می‌شود.  شرکت‌هایی به نام مهندسی فن‌آفرین حصین قشم، داتیس آرین قشم، فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند، گسترش‌فن آوا به ترتیب رتبه‌های 319، 335، 377، 487 را کسب نموده‌اند.

در جدول رتبه‌بندی شرکت فن‌آوران هوشمند بهیاران فردا در رتبه 73، شرکت افزار پرداز رمیس در رتبه 244 و شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا در رتبه 290 نیز حضور رنگین دارند. در ادامه باید گفت که تعداد شرکت‌های کامپیوتری تهران که جزو بهترین‌ها هستند؛ بسیار زیاد است. کلام آخردر این مقاله با شرکت‌های فناوری و اطلاعات با رتبه‌های برتر و فروش‌های میلیارد ریالی آشنا شدیم. متوجه شدیم که فناوری و اطلاعات بسیار نقش پر رنگی در زندگی ما دارد. به طوری که در آمد بیشتر افراد از این علم می‌باشد. در این نوشتار تلاش کردیم که تا حد امکان رتبه‌ بهترین شرکت‌های کامپیوتری تهران را معرفی کنیم. همچنین به سازمان مدیریت صنعتی که این رتبه‌بندی را به عهده دارد و هر ساله این روند را انجام می‌دهد. 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *