مقالات

بررسی کامل شرکت پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری

بررسی کامل شرکت پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری

تقریبا همه کسانی که در دنیای اینترنت و شبکه در حال فعالیت است می‌داند که هر شبکه ای بعد از ایجاد و تاسیس به یک پشتیبانی حرفه ای و با تجربه نیاز دارد تا در صورت برخوردن به مشکل آن  را برطرف کند.

برای داشتن یک شبکه پایدار دو راه بیشتر ندارید، یا باید یک فرد را به صورت حضوری استخدام کنید تا به امورد مورد نظر برسد یا به صورت دورکاری یا برون سپاری با شرکت‌های پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری در ارتباط باشید و با آن‌ها همکاری کنید.

یک پشتیبانی عالی باید از قیمت و کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین تخصص بالایی در حرفه خود داشته باشد و بتواند زیر ساخت شبکه شما را مدیریت کند.

تعدادی از ویژگی های پشتیبانی خدمات شبکه‌ های کامپیوتری

اگر تصمیم گرفته‌اید به صورت برون سپاری با شرکت‌های پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری کار کنید، بهتر است این را بدانید که یک پشتیبان برون سپار باید قدرت این را داشته باشد که از را دور و به صورت ریموت تمامی ایرادات و مشکلات شبکه را بررسی و حل کند. همچنین با بررسی وضعیت مورد نظر زیر ساخت‌های مورد نیاز شبکه را ایجاد کند.

این شبکه‌ها و سخت افزارهای قدرتمند به صورت حضوری نیاز به بررسی و چک کردن دارند. پشتیبان مورد نظر باید قدرت بررسی و تشخص عیب‌های سخت افزاری را نیز دارا باشد.

پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری به صورت حضوری بهتر است یا برون سپاری؟

اگر دنبال یک حرف درست هستید، بهتر است بگوییم که در بعضی مواقع استخدام یک پشتیبان متخصص به صورت حضوری بسیار به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است. اما در اکثر مواقع برون سپاری ویژگی‌ها و خصوصیت‌های بهتری دارد.

اگر شرکت یا سازمان شما بالای 20 کاربر فعال دارد که به صورت مداوم از از شبکه مورد نظر استفاده می‌کنند، بهتر است فردی متخصص و کار بلد را استخدام کنید. شبکه این نوع سازمان‌ها باید توسط یک فرد حرفه‌ای و به صورت روزانه بررسی و مشکلات احتمالی رفع شود.

هدف اصلی از خدمات راه اندازی شبکه های کامپیوتری

افزایش بازدهی و راندمان سازمان‌ها هدف اصلی راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری می‌باشد. بستری که در آن کارمندان و کاربران شبکه می‌توانند با آن با یک دیگر ارتباط برقرار کنند و اطلاعات و داده‌های مورد نیاز را به یکدیگر ارسال کنند. این ارسال اطلاعات باعث می‌شود تا فرایند انجام کار سرعت گرفته و بازدهی و سودهی را افزایش دهد.

همیشه اولویت مدیر یک سازمان قدرتمند بهبود تعامل و ارتباط میان کارمندان و نظارت به اعمال آنها برای پیشگیری از مشکلات احتمالی می‌باشد. از آن رو هر شبکه کامپیوتری بعد از راه اندازی به یک پشتیبانی قدرتمند نیاز دارد. همچنان که در ابتدا گفتیم، هر شبکه به یک پشتیبانی نیاز دارد. این پشتبانی باید همیشه سلامت و کارکرد صحیح شبکه را تضمین کند. مدیر هر سازمان، با به کارگیری یک متخصص می‌تواند با خیال راحت به کارهای دیگر خود بپردازد و نگرانی قطعی یا مشکلات سیستمی را نداشته باشد.

6بیس6سی56

خدمات پشتیبانی حضوری یا غیر حضوری

جهت مراقبت و نگهداری از شبکه‌های کامپیوتری دو مسیر پیش راه دارید. مسیر اول شامل استخدام یک فرد  و پرداخت حقوق به صورت ماهیانه می‌شود؛ مسیر دوم  نیز شامل برون سپاری خدمات IT  می‌شود که در این بخش تکنسین شبکه کامپیوتری به صورت دور‌کار، کار می‌کند و فقط هنگامی که لازم می باشد باید به مجموعه مراجعه ‌کند. این شرایط می‌تواند شامل: به روزرسانی تجهیزات، رفع مشکلات و… شود. یکی از تفاوت‌های برون سپاری و استخدامی هزینه می‌باشد؛ به گونه‌ای که هزینه خدمات  استخدامی بسیار بیشتر از دورکاری است. بنابراین، فقط تعداد روزهایی که تکنسین به مجموعه می‌آید، دارای هزینه می‌باشد. دیده شده است که شرکت‌های کامپیوتری که به فکر جذب مشتریان بیشتر و جدید‌تر هستند؛ بیشتر از سایر شرکت‌ها به پشتیبانی و خدمات آن اهمیت می‌دهند.

مدل پشتیبانی شبکه کامپیوتری

پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری به دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار مربوط می‌شود. همچنین با توجه به نوع پشتیبانی شبکه مقدار هزینه با دیگری تفاوت دارد. اکثر مواقع هزینه نوع سخت‌افزاری بیشتر از نرم افزاری می‌باشد. برای نمونه می‌توان برای نوع سخت افزاری؛ تعویض یک قطعه که خرابی ایجاد کرده است و برای نوع نرم افزاری از بین بردن اختلال در به روزگیری از اطلاعات شبکه رسانی را بیان نمود. مطمئناً هزینه سخت افزاری بیشتر از نرم افزاری می‌شود.

مزیت‌های خدمات پشتیبانی شبکه

در واقع هر شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی کامپیوتر دارای یک سری مزایا می‌باشد که سایر افرادی که با آن‌ها همکاری می‌کنند را راضی نگه می‌دارد. در این بخش به چند مورد از مزایای شرکت‌های پشتیبانی می‌پردازیم.

  1. گرفتن پشتیبانی از اطلاعات شبکه مورد نظر
  2. آپدیت تجهیزات و قطعات سخت افزاری و نرم افزاری
  3. مراقبت از شبکه
  4. تهیه گزارش از چگونگی عملکرد شبکه
  5. چک نمودن زیر ساخت شبکه
  6. ایجاد امنیت در شبکه
  7. ارائه مشاوره جهت توسعه

خصوصیات والای بهترین شرکت‌های پشتیبانی شبکه

یک شرکت پشتیبانی شبکه عالی دارای یکسری خصوصیات خاص می‌باشد. این مدل شرکت‌ها با شرایط همکار خود کنار می‌آید تا شرکت را زنده نگهدارد و آن را به سوی پیشرفت‌ها هدایت دهد. بنابراین یکی از موضوعات مهم جهت پیشرفت شرکت پشتیبانی، داشتن ویژگی‌های مطلوب می‌باشد. در غیر این صورت موجب نارضایتی مشتری خواهد شد و در نتیجه اعتبار شرکت از بین می‌رود. در این بخش به چند مورد از خصوصیات شرکت‌های پشتیبانی شبکه کامپیوتری اشاره می‌کنیم.

مسئولیت پذیری

مهم‌ترین ویژگی یک شرکت یا یک گروه پشتیبانی تعهد داشتن به وظایف است. زیرا اگر تعهد وجود نداشته باشد. کار‌ها نیز به درستی انجام نمی‌شود و مشتری را ناخشنود می‌کند.

وجود اطلاعات کافی

شرکت پشتیبانی خوب دارای اطلاعات لازم می‌باشد. به گونه‌ای که نیازهای مشتریان را که در عرصه‌های متفاوت قرار دارند؛ رفع کند. جهت نام بردن اطلاعات می‌توان به : سیسکو، ویو و مایکروسافت اشاره نمود.

در دسترس مشتری

یکی دیگر از خصوصیات یک کمپانی پشتیبانی آماده بودن در هر لحظه جهت رفع مشکلات می‌باشد. بنابراین، پشتیبان شبکه کامپیوتری باید در هفت روز هفته به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس مشتری باشد و مسائل و مشکلات مربوط به شبکه را سریعا برطرف نماید.

سخن آخر

در این نوشتار متوجه شدیم که خدمات پشتیبانی به مشتریان به دو صورت حضوری و غیر حضوری یا آنلاین انجام می‌شود که اکثراً به صورت غیر حضوری می‌باشد. همچنین در این نوشتار به خصوصیات برتر که موجب افزایش رتبه و جذب بیشتر کاربر و مزایای موجود در پشتیبانی شبکه پرداختیم. در ادامه می‌توانید با بهترین شرکت‌های کامپیوتری تهران نیز آشنا شوید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *